Pappa ❤️

Idag fyller min kära pappa 49.
Så glad att ha en pappa som min.
Ställer alltid upp för oss till tusen, får oss att skratta, ger oss kloka råd och så sjukt omtänksam.
Han är en sån som sprider glädje runt sig ( förutom när han har ont i huvudet, eller är irriterad på August,hehe )
Vi är lyckligt lottade som just har dig som pappa.
Hoppas din dag varit fantastiskt.
Min bästa pappa, och förebild ❤️
Älskar dig!

SAN Blas adventures

Åkt båt mellan Colombia och Panama. 2 timmar per dag och resten på olika karibiska öar. Sjukt vackert. Tar nog några dagar att smälta denna fantastiska 4 dagars tur. Magisk

Mud volcano

Besök på kaffeodling & bad i vattenfall

Tayrona Park var magiskt

Vi är tillbaka på hostlet efter två nätter i Tayrona Park, naturreservat.
Snacka om att vi inte riktigt förstod hur saker och ting gick till där.
Jag tog med mig bikini, solskydd, och en klänning. Noll internet och man sov ute i hammockar. Sjukt mysigt men väldigt väldigt kallt på nätterna.Vi försökte bylsa in oss i alla,( de få) kläder vi tog med oss men var kallt ändå.
Vi valde därför att bara stanna två dagar. Fanns liksom inga som helst aktiviteter där så jag som har sämst tålamod nöjde mig med två dagar.Helt klart ett ställe att åka till för avkoppling till MAX. Var otroligt vackert. Mysiga djungelstigar, klarblått vatten och fina stränder. Om ni besöker Colombia måste ni ta er tid att åka tid och bara slappa 1-3 dagar.

Blandat med bilder

Konstgjord sjö. Under sjön finns en gammal by. Detta är toppen på en kyrka

Största kokaingömman i huset

Här åt vi
Hålet i taket är från första bombningen
Mönstret ovanför dörren är ifrån en gammal väggutsmyckning i guld.
( inte paintball färgen)

Gammal bar i hans rum
Ett av hans hus. Huset han och familjen bodde i
Carros b-day
The rock

Levande död efter att nå toppen
Guatapé

På toppen!!
Allt sjö ni ser är konstgjord.

VARNING FÖR TEXT, bilder kommer

Nu var det länge sen igen.
Vi är i fucking Colombia, älskar detta ställe såå mycket!!
Igår fyllde carro. Så vi lyxade till det med frisörbesök och nagelfix sedan ett CF -pass på kvällen. Återigen har vi haft sån tur att hitta en Box typ 100 meter
från hostlet, stört!
Efter passet åt vi på en "rullande resturang" alltså en liten mini buss som åkte runt i Colombia och gjorde mat. Utanför bussen fanns det små bord och i taket hängde det fina ljusslingor. Supermys!!
Av mig fick hon ett jättefint halsband och en solfilt!

Idag var vi iväg på Pablo Escbobar tour. Vi var alltså till hans sommarhus. Fick se hans kokain gömmor, hans sönder bombade hus, konturer där det setat guld som utsmyckning på väggarna, gästhus ( som inte var så farligt förstört), stall, tennisbana(inte för att han spelade but still), han hade rivit ett berg på gården för att göra en fotbollsplan,han hade en egen "landningsbana" på den konstgjorda sjön utanför huset.
Vi såg hans limmo. Åt i hans hus m.m.

Kan dra lite kort om vad vi lärt oss om honom idag:
Hans mamma jobbade som lärare och pappan på en farm.
I tidigt ålder började han sälja knark på gatan. Åkte dit 2 veckor för bilstöld vid 16årsålder, kom ut, Gick med i kartell, fick inte som han ville, dödade bossen, tog över kartellen, tjänade sjuka pengar, blev politiskt engagerad, byggde 300 hus till fattiga personer i medellin, ifrågasattes var pengarna kom ifrån, blev påkommen att han var knarklangare, åkte dit i endast 3 mån för att ha smugglat 40 kg kokain.
Kom ut, åkte in igen men denna gång mutade han med att sluta langa och rubbet om han fick bygga sitt eget fängelse och sitta där. Gick med på det.
Där hade han fester, prostitution, låg med yngre och betalade dem med fina saker, en sak han gav bort var en fin scooter/moped. Dem sa så ja. Efteråt skickade han sina män att sno tillbaka den och lovade sedan bort den till en annan ung tjej, och så gick det runt runt.Blev kvinnorna gravida under samlaget dödade han dem.(tydligen för att han ville respektera sin fru????) i sitt egna fängelse dödade han flertal människor. Skulle då få hamna på vanligt fängelse, men rymde.
Hans familj bestod av en fru, en son och  en dotter. Sonen runt 40 om jag inte missminner och en dotter på 26. Alla tre lever nu i Argentina med skyddad indentitet. Huset vi besökte idag är uppkallat efter dottern, La Manuela.
Pablo langade weed, kokain & senare också heroin Sydamerika. Han hade kontakt med karteller över hela världen.Kina, Italien, Ryssland mm.
Enligt vänner och familj tog aldrig Pablo kokain men rökte ist weed varje dag, hela dagarna.
Blev skjuten 1993. Vissa påstår att någon sköt honom i benet, magen och slutligen huvudet. Men vänner och familj är säkra på att det dödande skottet,i huvudet. Avslossades av han själv. De hade många gånger ifrågasatt varför han jämt hade en pistol med sig
med endast en skott.men nu trodde dem sig veta svaret.

Pablo Escobar,sjuk människa.
MINST sagt.

Efter detta åkte vi till guatape, superfin färgglad liten stad, där finns en 300 meter hög privatägd sten som vi klättra upp för. 740 fucking steg, trodde jag skulle avlida. Men väl uppe var det sååå fin utsikt!

Ja det var vår dag det!!
Super grym!! lägger upp bilder i ett annat inlägg.

Ecuador/Colombia

Återigen. Jag är glad att jag lever.
Vi har nu tagit oss till Colombia. En 10h bussresa från gränsen.
Är det nått jag verkligen inte diggar så är det dessa bussresor. Under vissa tillfällen körde han i 90-100km/h längst berget och vägen är ju långt ifrån rak. Den går såhär: S , 24/7.
Men man klarade av det också.
Colombia verkar förövrigt fett. Fina hostel, till bra priser och fin natur av det lilla vi sett.
Imorse runt 4 letade vi rätt på ett hostel, Casa Blanca & har nu sovit tills 10-11. Såå skönt att sova ut i en säng.
Igår på gränsen hann vi förbi den superfina katedralen i ipales. Finaste jag sett.
Dagen innan var vi till jordens mitt, latitude 0'0'0''.
Bjuder på lite bilder:

För mer bilder "go follow me on " instagram @ebbac

Bilder från Mancora(norra Peru) och Banos(Ecuador)

Efter Trujillo åkte vi till norra Peru, Mancora.
Väldigt turistigt, men ändå litet och mysigt på sitt lilla vis. Vi bodde första natten på ett riktigt snuskhostel. Böt gott dagen där på till loki, bästa jävla loki. Pool, god mat, hängmattor, Nära stranden m.m.
Sista kvällen i Peru signade vi upp oss på beerpong turnering. Gick så jävla bra vilket reultetade i en liten bakfylla. Träffade på två chilenare som var sjukt roliga. Helt jävla galna.
Bjuder på lite bilder från Mancora:

Det var från Mancora.
Vi tog sedan en buss (13h totalt,först Guayaquil sen Banos,Ecuador.
Varit här två dagar. Sjukt mycket aktiviter här men redan imorgon måste vi vidare.
Igår gungade vi ut över ett stup. Kallas även " the swing at the end of the world" eller som det riktiga namnet : La Casa Del Abrol. Sån sjuk känsla. Älskade det!!

Imorse bär det iväg igen, men denna gång för rafting. Galet roligt, min första gång! Okej lite läskigt också. Gummibåten välte flera gånger,så flöt man med strömmarna.
Tyvärr inte mkt bilder därifrån. Vi fick dock med en skiva med bilder från en go PRO samt lite små filmer. Ska bli kul att se sen.
Justja, igår gjorde vi fucking tacos. Carro har tagit med sig fem tacos påsar så vi snålar riktigt på dem. En gång i månaden kanske det får bli, haha! Tyvärr inte hittat nån tacos kryddmix än.
Anyway, bilder kommer här!