Ometepe

Nu är vi på Ön ometepe utanför Nicaragua.
Nämnde jag att det var fett billigt i San Juan Del Sur? Iallafall, här är det betydligt billigare och känner bara win win. Vi dricker en liter öl för 14 spänn, på resturang!?
Jaja. Nog om det.
Igår hyrde vi moppe (12h,122:-)och gled runt på princip hela ön. På ön finns två stora vulkaner och mellan dem finns små byar. Vart man en åker ser man någon av vulkanerna, så häftigt!
Vi åkte till en outdoor pool som var hur fin som helst, Ojo del agua heter den. Så tyst och lugnt. Kändes som ett litet spa. Jag lyckades somna i en trä solstol som hade ryggstödet upprätt. Stolen var långt ifrån skön men kände mig väl bara så avslappnad.
Efter det moppade vi vidare till ett naturreservat. Gick runt där en stund och såg superfin natur. Dagen slutade med fetaste solnedgången. Så makalöst vacker.
Idag har vi inte gått ut från hostlet. Vi fick för oss att ha en extrem chilla dag och verkligen inte göra ett skit.
Vi ligger nu i varsin hängmatta, carro sover och jag håller på att krypa ur skinnet. Men man måste kunna ta det lugnt också!!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0